چرخ خیاطی های برقی یا الکترونیکی در حقیقیت تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری می باشند. این ماشین ها دارای مدار های الکترونیکی برای انتخاب مدل دوخت می باشند و صفحه نمایشگر بزرگ LCD دارند که نشان دهنده ی تنظیمات فعلی است و شما می توانید سایر تنظیمات را روی آن اعمال کنید.

خیاط های حرفه ای یا نیمه حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روش دوخت های سخت تر استفاده می نمایند.

 

کاربران آماتور اغلب برای شروع کار و یادگیری، خرید چرخ خیاطی های مکانیکی را اولویت قرار می دهند که معمولا قیمت پایین تری دارند. ولی بهتر است با چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری کار کنید تا ویژگی ها و امکانات آن را بیشتر بشناسید. البته هر سه نوع این دستگاه ها به شکل ساده و مدرن ساخته می شود و شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و خواسته هایتان خرید چرخ خیاطی مدنظر را داشته باشید.

 

 

هدف از خرید چرخ خیاطی


چرا خرید چرخ خیاطی؟ سوالی که در بست رویو به آن پاسخ خواهیم داد آیا فقط برای استفاده در منزل و اعضای خانواده تصمیم به خرید چرخ خیاطی دارید یا علاوه بر مصارف خانگی می خواهید با آن کار کنید؟ و یا یک واحد تولیدی بزرگ راه اندازی کرده اید و تصمیم دارید از این ماشین استفاده تجاری نمایید؟ وقتی هدف شما از خرید چرخ خیاطی واضح باشد آسان تر می توانید نوع کاربردی را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

سرعت دستگاه چرخ خیاطی


محدوده و سرعتی که ماشین توسط آن دوخت و دوز را انجام می دهد، یک عامل پراهمیت در خرید چرخ خیاطی می باشد. درصورتی که با این دستگاه برای امور تجاری خود کار می کنید باید به فکر خرید چرخ خیاطی دقیق و باسرعت باشید. میانگین سرعت دستگاه های صنعتی برابر با ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کوک در دقیقه می باشد. توسط کلید کنترل سرعت روی ماشین خیاطی می توان سرعت دوخت در دقیقه را تا چند برابر افزایش داد اما دقت کنید که در بعضی از جنس های پارچه شما به سرعت بالا نیازی ندارید و فقط بهتر است این دوخت ها را دقیق و به ترتیب انجام دهید، برای مثال موقع دوخت پارچه های چرمی بهتر است میزان دقت روی دوخت بیشتر از سرعت آن باشد و حواستان باشد سوزن نشکند. این ملاک باواحد RPM مورد مقیاس قرار می گیرد.
با این وجود درصورتی که پارچه های چرمی و سنگین مورد استفاده قرار نمی دهید و فقط پارچه هایی مثل پرده ها به کارتان می آید، لزومی ندارد هزینه زیادی بپردازید چراکه یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین خواسته های شما را برآورده می کند.




https://www.ninisite.com/discussion/topic/2988811/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%86%d8%b1%d8%ae-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d8%b7%db%8c